Testosteron düşüklüğü depresyon sebebi...

09 Aralık 2007 Pazar 19:16 | Son Güncelleme: 09 Aralık 2007 Pazar 19:16
Testosteron düşüklüğü depresyon sebebi...

Testosteron azaldıkça uykunun kalitesi bozuluyor, uyku bölünmeleri, uyku derinliğinde azalma, uyku süresinde kısalma gibi belirtiler ortaya çıkıyor. Testosteronu azalan erkek eskisinden daha fazla terlemeye başlıyor. Ateş basması bile görülebiliyor. Testosteron azaldıkça kas güçsüzlüğü, kemik yoğunluğu azalması, ağrılar, sızılar uç vermeye başlıyor. Bütün bunlar yetmezmiş gibi yağsız vücut kitlesinin azalması, özellikle karın ve belde yağ toplanması erkeği daha da huzursuz yapıyor. İşin en kötü yanı ise cinsel arzunun yani libidonun kaybıdır. Libido kaybı cinsel aktivitede azalmaya ve cinsel istekte düşmeye yol açıyor. Düzenli cinsel hayat yerini, ‘Olsa da olur, olmasa da’ gibi düşüncelere, ‘Bugün değil, yarın belki’ şeklinde ertelemelere, ‘Biraz hastayım’ gibi sığınmalara veya başka bahanelere bırakıyor. Dahası ereksiyon kalitesinde ve sıklığında da azalma gözleniyor. Tüm bu gelişmeler erkekleri daha da bunaltıyor ve durumu daha da zorlaştırıyor. Levitra ve Viagra, hormonu yükseltmiyor... Libido eksik olduğu zaman levitra ve viagra gibi ilaçlarla performans yakalanamıyor. Testosteron eksikliğinde istek az olacağı için, bu ilaçların etkisi de az oluyor. Uzmanlar testosteronu yerine koyarken, bu tarz ilaçları da birlikte verebiliyorlar. Testosteronun yükselmesi için 3 tip ilaç var. İlk grup jel şeklinde ve her sabah duştan sonra vücudun yan kısmına ya da omuz başlarına sürülüyor. Ağızdan alınan tabletler ve enjeksiyonlar da var. Etkileri aylık veya 3 aylık. Testosteron tedavisinde en çok korkulan prostatta meydana gelecek tümörü provake etmesi. Bu ilaçlar, prostat kanserli hastalara verilmez. Babasında ve ailesinde prostat kanseri olanlara ihtiyatlı yaklaşmak gerekir. 40 yaşından sonra prostat PSA düzeylerine bakmak gerekir. 3 ayda bir PSA’lar dikkatle izlenmelidir.